… avagy interjú a Hamac márka alapítóíval, Florence Hallouin-nal és Clémence Ossent-tal
Már egy évvel azután, hogy létrehoztuk a Temitit mosható pelenka boltot, elkezdett dolgozni bennünk a gondolat, hogy kéne szerezni egy Hamacot. Megfogott a letisztultsága, a fotók. Egy vagy két magyar nyelvű véleményt olvastunk ugyan róla, de ez nem volt elég, meg akartuk nézni, ki akartuk próbálni. Újszerű volt és nagyon-nagyon szuper! Ezt az élményt osztottuk meg aztán mindenhogyan, mindenhol. Azt hiszem jól sikerült, mert Magyarországon (is) szerelempelenka lett belőle. Most eljött az a pillanat is, hogy megmutassuk kik állnak eme francia remek mögött. Fogadjátok szeretettel Florence Halloint és Clémence Ossent.
Kedves Florence, elárulod nekünk, hogy született meg a Hamac pelenka ötlete?
Florence:
Tervező mérnök vagyok, és mindig rajongtam új termékek megalkotásáért, valamint szenvedélyesen elkötelezett vagyok gyermekeink élhetőbb jövőjének megteremtéséért.
2007-ben, második gyermekem megszületése után, jó néhány mosható pelenkát próbáltunk ki a lányommal, de egyiket sem találtuk kényelmesnek, illetve eléggé hatékonynak.
Ez volt az a pont, ahol elhatároztam, hogy elhagyom azt a nagy gyárat, amelyben dolgoztam, és kifejlesztek egy új, mosható pelenkát, ami még több szülőt és óvodát győzne meg a mosható pelenka használatáról, az eldobható pelenkák helyett.
Körülbelül 150 prototípus elkészítése után, végül 2009-ben szabadalmaztattuk a Hamac System®-et, és elhatároztuk, hogy létrehozzuk a Hamac márkát a mosható pelenka piacon.
Clémence:
Ez volt az a pillanat, amikor találkoztam Florenccel. Éppen akkor fejeztem be a tanulmányaimat, és egy értelmes, nagy horderejű vállalkozást kerestem. Nagyon lelkes voltam Florence projektjével kapcsolatban, és a különböző típusú megközelítésünk, személyiségjegyeink találkoztak, és napjainkban, 10 évvel később, még mindig nagyon örülünk annak, hogy együtt dolgozhatunk.
Konkrétan mit csináltok a vállalkozásotokban?
Florence:
A Hamac márka jövőjével, jövőbeni megjelenésével foglalkozom, és folyamatosan vizsgálom a fenntartható fejlődés és az egészségügy szempontok figyelembevételét. Mindemellett kutatásokat és fejlesztéseket végzek, valamint irányítom a gyártó-, és minőségellenőrzési részleget.
Clémence-szal együtt dolgozunk a marketingen és a kommunikáción, és az ezzel kapcsolatos témaköröket megosztjuk a csapatunk többi tagjával, mivel számos témakörben a cég többi munkatársával együttműködve dolgozunk.
Clémence:
Ami engem illet, én a mindennapos működési feladatok operatív vezetését végzem, valamint az adminisztratív, pénzügyi és marketinggel kapcsolatos dolgokért vagyok felelős.
Minden rajongónak van kedvenc mintája, színe. Melyik a tiétek?

Clémence:
Hát, azt gondolom, hogy számomra a legkedvesebb a Citronnade minta. A nyaralásra, a nyári forró napokra emlékeztet, mintha friss limonádét kortyolnánk a medencében.
Florence:
Én a legutóbbi úszópelenkánk, a Vanuatu mintáját szeretem, egy másik kedvenc mintám pedig, a „Pacific”, mely nemsokára piacra kerül.

A Hamacnál minden mintánk ötletét személyes inspiráció adja. Ennek a két utóbbinak a története tavalyról ered, amikor egy anyuka, – egyfajta inspirációként – közvetlen lakókörnyezetéből küldött nekünk rajzokat a pelenkáinkhoz, hagyományos indonéziai mintákkal, amikor arról hallott, hogy Vanuatu szigete elhatározta, megtíltja térségükben az eldobható pelenkák használatát annak érdekében, hogy megakadályozzák az óceán szennyezését.
Mélyen megérintettek ezek a rajzok, az édesanya, aki küldte. Ők inspiráltak minket a 2020. év mintáinak kialakításában, használatukkal tisztelegve a különleges szigetvilág és a biológiai sokféleség előtt. (hát nem lenne csodálatos egy Magyarország ihlette minta? – a szerk.)
Mi az amire nem gondolnánk a Hamac és a TMAC csónakos pelenkákkal kapcsolatban?
Florence:
Amikor elképzeltem a Hamac pelenkákat, lányomon kipróbáltam 100 és 100 különböző prototípust. Először terveztem meg a TMAC kivehető csónakospelenka rendszert, amiről úgy gondoltam, hogy még kényelmesebb és ökológiailag gazdaságosabb lesz.
Mégis aztán úgy határoztunk, hogy 2010-ben először a klasszikus Hamac pelenkát mutatjuk be, mivel a TMAC rendszer sokkal összetettebb iparilag, és több befektetést igényelt. Így a TMAC, bár hamarabb született meg, csak 2012-ben került a bevezetésre.
Mit terveztek erre az évre? Új minták, színek, termékek…?
Florence és Clémence:
Elárulni, nem áruljuk el, bár a Pacific mintát már elkottyantottuk :). Mindenesetre várható, hogy 2-3 havonta új színekkel és mintákkal lepjük meg a szülőket.
Magyarországon a Hamac csónakos pelenkáit a legnépszerűbb márkák közé sorolhatjuk. Mit üzentek a magyar rajongóknak?
Florence és Clémence:
Hihetetlenül örülünk, hogy a magyar szülők megszerették a Hamac pelenkákat, és nem is számítottunk rá, hogy ekkora sikere lesz. A pelenkáink ilyen fokú népszerűségének elérésében természetesen osztozunk a hosszú ideje fennálló, sikeres üzleti kapcsolatunkon alapuló partnerünkkel a TE-MI-TI-vel és vezetőjével Veronikával, aki a kezdetektől fogva hitt bennünk és a Hamacban. Köszönjük Veronika a hitedet! ☺ Köszönjük minden szülőnek a lelkesedést és a bizalmat!
Reméljük, hogy lehetőségünk nyílik arra, hogy az elkövetkezendő hónapokban találkozzunk a magyarországi Hamac rajongókkal.
Ez pedig egy kis Hamac történelem. Az első mintás kolleció (2011) pelenkái együtt szórakoztak: teáztak, vacsoráztak és táncoltak :)!